dilluns, 29 de maig del 2017

Ostrava, dimarts, 16 de maig 2017



Per avui ens han preparat la visita a tres classes: dos de llengua espanyola i una de biologia en anglès.

Radek, professor de espanyol ens ha acollit en la seua classe de setè i vuitè.

Les classes de llengua es fan al laboratori d’idiomes, un aula recentment renovada amb pissarra digital, un ordinador amb pantalla doble i auriculars pels alumnes. És un aula amb capacitat per a uns 24 alumnes màxim i plena de fotografies, mapes, pòsters,.... que il·lustren llocs coneguts del món.

Els alumnes ens han preparat unes presentacions per a descriure el seu país i la seua ciutat i nosaltres els hem posat uns vídeos i hem jugat a endevinar tòpics típics d’Espanya. A partir de les preguntes els hem explicat una mica de geografia, història, aspectes lingüístics, festes, tradicions,.....






Dalimila Malisova ens ha convidat a la seua classe de biologia CLIL. Avui la professora de contingut no hi era per raons personals i Dali ha portat sola la classe. Ha sigut un gran exemple de classe Clil.

Els alumnes seien en grups mixtos de 4 o cinc components.

La primera activitat (warm-up) consistia a endevinar o imaginar quin era el tema de la classe a partir de unes fotografies distribuïdes a cada grup. A continuació s’ha fet una posada en comú del vocabulari necessari per a parlar del cicle vital de la tortuga. Els alumnes han repetit la pronunciació correcta de les paraules després de sentir a la professora i a soles.

La següent activitat era un joc on els alumnes construïen frases ordenant parts de les oracions que havien sigut retallades. Les ordenaven tenint en conte tres aspectes: sis estadis evolutius de la tortuga , accions / verbs relacionats amb els estadi i llocs on es desenvolupen.

L’última activitat s’ha introduït mitjançant una explicació emprant elements visuals per a facilitar la comprensió de les instruccions. Els grups havien de contestar unes preguntes sobre la tortuga que només els «experts» (els professors) sabien. Per a fer-ho, primer havien de construir preguntes gramaticalment correctes amb les paraules proposades per la professora. De manera rotativa, els membres del grup anaven a l’expert amb la pregunta memoritzada i havien de recordar la resposta. La resta de components esperaven la resposta per a escriure-la al full de treball. Al final de la classe la professora recollia els materials i les respostes de cada grup.

Hem de dir que la participació dels alumnes ha sigut molt activa, el treball en grup equitatiu, sense crits i molt motivats. Tant és així, que quan la classe ha acabat, els alumnes que no havien acabat encara l’activitat volien quedar-se per finalitzar-la.

Pensem que aquesta classe ha sigut un exemple de classe CLIL magistral. Al llarg de la classe s’han tocat totes les habilitats lingüístiques i destaquem en especial que tots els alumnes han parlat en diversos moments en anglès.

Com a curiositat comentarien el fet que en aquest centre no fan servir cap indicador sonor de canvi d’hora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada