Per
avui ens han preparat la visita a tres classes: dos de llengua
espanyola i una de biologia en anglès.
Radek,
professor de espanyol ens ha acollit en la seua classe de setè i
vuitè.
Les
classes de llengua es fan al laboratori d’idiomes, un aula
recentment renovada amb pissarra digital, un ordinador amb pantalla
doble i auriculars pels alumnes. És un aula amb capacitat per a uns
24 alumnes màxim i plena de fotografies, mapes, pòsters,.... que
il·lustren llocs coneguts del món.
Els
alumnes ens han preparat unes presentacions per a descriure el seu
país i la seua ciutat i nosaltres els hem posat uns vídeos i hem
jugat a endevinar tòpics típics d’Espanya. A partir de les
preguntes els hem explicat una mica de geografia, història, aspectes
lingüístics, festes, tradicions,.....
Dalimila
Malisova ens ha convidat a la seua classe de biologia CLIL. Avui la
professora de contingut no hi era per raons personals i Dali ha
portat sola la classe. Ha sigut un gran exemple de classe Clil.
Els
alumnes seien en grups mixtos de 4 o cinc components.
La
primera activitat (warm-up) consistia a endevinar o imaginar quin era
el tema de la classe a partir de unes fotografies distribuïdes a
cada grup. A continuació s’ha fet una posada en comú del
vocabulari necessari per a parlar del cicle vital de la tortuga. Els
alumnes han repetit la pronunciació correcta de les paraules després
de sentir a la professora i a soles.
La
següent activitat era un joc on els alumnes construïen frases
ordenant parts de les oracions que havien sigut retallades. Les
ordenaven tenint en conte tres aspectes: sis estadis evolutius de la
tortuga , accions / verbs relacionats amb els estadi i llocs on es
desenvolupen.
L’última
activitat s’ha introduït mitjançant una explicació emprant
elements visuals per a facilitar la comprensió de les instruccions.
Els grups havien de contestar unes preguntes sobre la tortuga que
només els «experts» (els professors) sabien. Per a fer-ho, primer
havien de construir preguntes gramaticalment correctes amb les
paraules proposades per la professora. De manera rotativa, els
membres del grup anaven a l’expert amb la pregunta memoritzada i
havien de recordar la resposta. La resta de components esperaven la
resposta per a escriure-la al full de treball. Al final de la classe
la professora recollia els materials i les respostes de cada grup.
Hem
de dir que la participació dels alumnes ha sigut molt activa, el
treball en grup equitatiu, sense crits i molt motivats. Tant és així,
que quan la classe ha acabat, els alumnes que no havien acabat encara
l’activitat volien quedar-se per finalitzar-la.
Pensem
que aquesta classe ha sigut un exemple de classe CLIL magistral. Al
llarg de la classe s’han tocat totes les habilitats lingüístiques
i destaquem en especial que tots els alumnes han parlat en diversos
moments en anglès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada