La
jornada del dijous va començar a les 8 hores amb la classe
d’espanyol de Radek Petrivalsky, amb els alumnes de 9è,
que tenen 15 anys. Dos d’ells havien preparat una presentació
sobre Moràvia. A continuació, els vam passar la nostra i vam estar
comentant aspectes culturals d’Espanya.
La
primera observació, a les 9 del matí, va ser la classe de llengua
anglesa de Dalimila per a un grup de la línia bilingüe. Aquesta
classe estava desdoblada amb la qual cosa només hi havia 11 alumnes
de 7 anys. Avui anaven a estudiar els animals de granja i els seus
productes.
La
major part de les activitats eren jocs amb imatges que promovien
l’expressió oral. Bona part de les activitats eren en grup amb
intervencions individuals per tant requeria concentració, silenci
i atenció a les intervencions de la resta de companys del grup.
L’alumnat estava disposat en rogle per terra damunt d’una estora,
podien estar asseguts o gitats. Jugaven contra rellotge i això els
motivava molt. No hi havia explicacions gramaticals encara que el joc
es basava en una estructura sintàctica. El desenvolupament de les
diferents activitats propiciava el moviment de l’alumnat d’uns
espais a uns altres de la classe.
Per
a aquestes edats, les activitats estan enfocades a l'adquisició de
la llengua de forma inconscient. La repetició de fonemes, paraules,
estructures sintàctiques... juga un paper fonamental en aquest tipus
d’aprenentatge.
Karenina
Miksankova ens va permetre gaudir de la seua classe d’art per a
estudiants del 7è curs, 13 anys. El tema del dia era
l’Art Modern. En grups col·laboratius de 4 o 5 persones, els
alumnes iniciaven la classe amb una pregunta que despertava la
curiositat sobre el tema i propiciava l'adquisició de vocabulari
específic en anglès.
La
professora va continuar la classe amb la lectura de petits textos
relacionats amb les fotografies dels quadres que tenien penjats a
l'aula. Els alumnes havien d'associar quadre i autor en base al que
escoltaven. Amb açò començava el projecte d'art propiament dit que
consistia a versionar un dels quadres proposats i fer un collage per
a exposar-los al centre.
Després
del descans de 10 minuts que separa les classes, vam acudir a la
classe de matemàtiques de Sanna Hellali i Jie, amb 23 alumnes de 7
anys de la línia bilingüe. Sanna és la professora principal i Jie
l’assistent de llengua anglesa.
La
classe comença amb un altra activitat que requereix concentració i
silenci per part de l’alumnat. L’activitat consistia en haver
d’escoltar uns sorolls que ells havien de contar per a realitzar
operacions matemàtiques bàsiques (sumar, restar, multiplicar i
dividir). Totes les intervencions van ser en anglès, tant del
professorat com de l’alumnat, segurament perquè eren estructures
gramaticals senzilles ( plus, minus, times, divided by, equals) i
practicades amb anterioritat. Curiosament també es van fer servir
activitats contra rellotge. L’ordre amb què acabaven les
operacions era important perquè aquests xiquets s’apuntaven a la
pissarra i si no tenien cap error, la mestra els posava un comentari
positiu a la llibreta de notes que porta cada alumne. La correcció
de les activitats corria a càrrec dels companys.
Per
a acabar el nostre dia, vam assistir a la classe de Crafts amb 20
alumnes de 10 anys. Eren alumnes de la línia bilingüe amb la qual
cosa totes les instruccions per a fer un peix de paper mòbil
(krokotak.com) es feien en anglès per les dos professores de l'aula,
la professora principal i Jie, l'auxiliar de llengua anglesa.
Primerament visionen un vídeo en anglès de la tasca. Desprès es
reparteix el material el qual s'havia de demanar en anglès. Amb això
reforçaven estructures i vocabulari bàsic (colors, materials...).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada