dilluns, 29 de maig del 2017

Dijous, 18 de maig a Ostrava


La jornada del dijous va començar a les 8 hores amb la classe d’espanyol de Radek Petrivalsky, amb els alumnes de 9è, que tenen 15 anys. Dos d’ells havien preparat una presentació sobre Moràvia. A continuació, els vam passar la nostra i vam estar comentant aspectes culturals d’Espanya.


La primera observació, a les 9 del matí, va ser la classe de llengua anglesa de Dalimila per a un grup de la línia bilingüe. Aquesta classe estava desdoblada amb la qual cosa només hi havia 11 alumnes de 7 anys. Avui anaven a estudiar els animals de granja i els seus productes.



La major part de les activitats eren jocs amb imatges que promovien l’expressió oral. Bona part de les activitats eren en grup amb intervencions individuals per tant requeria concentració, silenci i atenció a les intervencions de la resta de companys del grup. L’alumnat estava disposat en rogle per terra damunt d’una estora, podien estar asseguts o gitats. Jugaven contra rellotge i això els motivava molt. No hi havia explicacions gramaticals encara que el joc es basava en una estructura sintàctica. El desenvolupament de les diferents activitats propiciava el moviment de l’alumnat d’uns espais a uns altres de la classe.

Per a aquestes edats, les activitats estan enfocades a l'adquisició de la llengua de forma inconscient. La repetició de fonemes, paraules, estructures sintàctiques... juga un paper fonamental en aquest tipus d’aprenentatge.

Karenina Miksankova ens va permetre gaudir de la seua classe d’art per a estudiants del 7è curs, 13 anys. El tema del dia era l’Art Modern. En grups col·laboratius de 4 o 5 persones, els alumnes iniciaven la classe amb una pregunta que despertava la curiositat sobre el tema i propiciava l'adquisició de vocabulari específic en anglès. 


 
La professora va continuar la classe amb la lectura de petits textos relacionats amb les fotografies dels quadres que tenien penjats a l'aula. Els alumnes havien d'associar quadre i autor en base al que escoltaven. Amb açò començava el projecte d'art propiament dit que consistia a versionar un dels quadres proposats i fer un collage per a exposar-los al centre.

Després del descans de 10 minuts que separa les classes, vam acudir a la classe de matemàtiques de Sanna Hellali i Jie, amb 23 alumnes de 7 anys de la línia bilingüe. Sanna és la professora principal i Jie l’assistent de llengua anglesa.  

La classe comença amb un altra activitat que requereix concentració i silenci per part de l’alumnat. L’activitat consistia en haver d’escoltar uns sorolls que ells havien de contar per a realitzar operacions matemàtiques bàsiques (sumar, restar, multiplicar i dividir). Totes les intervencions van ser en anglès, tant del professorat com de l’alumnat, segurament perquè eren estructures gramaticals senzilles ( plus, minus, times, divided by, equals) i practicades amb anterioritat. Curiosament també es van fer servir activitats contra rellotge. L’ordre amb què acabaven les operacions era important perquè aquests xiquets s’apuntaven a la pissarra i si no tenien cap error, la mestra els posava un comentari positiu a la llibreta de notes que porta cada alumne. La correcció de les activitats corria a càrrec dels companys.



Per a acabar el nostre dia, vam assistir a la classe de Crafts amb 20 alumnes de 10 anys. Eren alumnes de la línia bilingüe amb la qual cosa totes les instruccions per a fer un peix de paper mòbil (krokotak.com) es feien en anglès per les dos professores de l'aula, la professora principal i Jie, l'auxiliar de llengua anglesa. Primerament visionen un vídeo en anglès de la tasca. Desprès es reparteix el material el qual s'havia de demanar en anglès. Amb això reforçaven estructures i vocabulari bàsic (colors, materials...).





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada