Tercer
jobshadowing: Súkromné Gymnázium (11/5/16)
En
aquest centre privat, bilingüe eslovac/anglés i també de
secundària, ens rep el director En Matús Dobest. És un centre
menut d’uns 140 alumnes i 14 professors. Compten amb 9 aules, 3
oficines, 1 aula d’informàtica, dos laboratoris de ciències que
lloguen a les instal·lacions universitàries, una biblioteca, un
gimnàs, una sala de professors i àrees d’esbarjo.
Els
estudiants tenen entre 14 i 20 anys. Poden cursar tres modalitats de
batxillerat adreçades a carreres relacionades amb dret, amb economia
i amb medicina.
1)
Atenció a la diversitat :
-Tenen
molt pocs alumnes nouvinguts i no requereixen una atenció específica
donat que solen ser coreans de l’empresa KIA que ja coneixen
l’anglés. En aquest moment hi ha un alumne armeni que parle rus i
rep algunes classes de reforç en eslovac per poder superar la
revàlida de secundària.
-
Un altre grup d’alumnes amb la necessitat d’atenció
individualitzada és el dels esportistes d’èlit, que tenen un
horari adaptat.
-
Si algun estudiant ha d’interrompre el curs per motius personals,
rep suport en incorporar-se de nou després del temps que necessite.
-
Un aspecte molt interessant és el sistema experimental d’avaluació
basat en aconseguir punts i no notes. Per superar el curs han
d’aconseguir 100 punts en total, sumant els resultats de totes les
assignatures. Això implica que no cal superar cadascuna de les
matèries.
2)
La metodologia CLIL
ha estat el pilar de les
dues classes que hem observat, especialment
en la classe de biologia en
anglés.
La
sessió va començar amb un warm-up,
recordatori de vocabulari aprés anteriorment. Els alumnes jugaven a
definir i endevinar termes triats per la professora. Ella aprofitava
per a ampliar el tema. Després els va donar un full-guió de
l’explicació que anava a exposar. Els alumnes havien d’escoltar
i omplir els «gaps». Il·lustrava cada punt amb imatges d’internet.
També va incloure al
pla de la classe, la projecció
d’un vídeo que complementava la seua explicació. La
classe estava molt preparada i estructurada.
3)
Ús de les TIC: L’ús del projector i les pissarres digitals
és habitual. Destaquem la utilització de jocs online (babadum.com)
i del mòbil (kahoot per a dinamitzar i activar les classes.
Altres
observacions:
-
Ens ha sorprès trobar plantes a les classes.
-
Oferten francés, alemany i espanyol con segona llengua estrangera.
L’espanyol és la més demandada.
-
El director ha mostrat molt d’interès en organitzar intercanvis
d’alumnes amb nosaltres.
L'ús del mòbil en les classes unete a ello sino puedes con... Motiva molt a l'alumne en la participació a classe!!! Un luxe els grups tan poc nombrosos...com ha de ser per donar bé la classe a més d'usar el mètode CLIL
ResponElimina