dimarts, 10 de maig del 2016






Primer jobshadowing al Gymnázium Bilingválne

El Gymnázium Bilingválne és un dels instituts públics més prestigiosos d’Eslovàquia. Ofereix formació bilingüe en eslovac/espanyol o en eslovac/francés a uns 400 alumnes que han de fer un examen d’accés per demostrar les seues altes capacitats.
Després d’una entrevista molt afable i enriquidora amb la directora del centre, hem anat a observar 4 classes:

- biologia en francés
- biologia en espanyol
- física en espanyol
- llengua anglesa.

Dels tres temes centrals del nostre projecte hem tret les següents conclusions:

1) Atenció a la diversitat: No apliquen cap mesura d’atenció a la diversitat degut a la homogeneïtat de l’alumnat.
Malgrat aquesta homogeneïtat, reconeixen la necessitat d’un orientador escolar per a atendre alguns casos que presenten certes dificultats visuals, dèficit d’atenció, ....
També han destacat la necessitat d’un professional de la salut donada la freqüència de casos d'ansietat escolar,.....

2) Pel que fa a l’ús del CLIL, hem observat que no fan servir l’estructura fixada per aquesta metodologia (scaffolding). Substitueixen els passos inicials per una concentració de 20 hores setmanals dedicades a l’aprenentatge del idioma durant el primer curs. Posen especial èmfasi en la terminologia específica de les diferents matèries.
A partir del segon curs, apliquen una immersió completa en francés o espanyol.

3) Ús de les TIC: En totes les classes que hem observat, el discurs oral anava acompanyat de la projecció d’imatges il·lustratives.
El material didàctic sol ser elaborat pels propis professors.
Els alumnes prenen apunts en paper.

Altres observacions:

- Mostren un gran interès en futurs intercanvis entre els seus alumnes i els nostres.
- Participen en molts projectes europeus.
- No hi ha problemes de conducta ni de vandalisme.
- Hi ha un 70% de xiques.
- Reducció horària (4 hores) del professorat que fa classes de contingut en francés o en castellà.
- Biblioteca al departament d’espanyol: el ministeri els ha proporcionat un programa informàtic per a la gestió del préstec de llibres i material àudio-visual.

1 comentari:

  1. Molt interessant la importància que li donen a l'aprenentatge dels idiomes; queda molt ben reflexat en la quantitat d'hores dedicades. Llàstima que el nostre sistema no permet aquesta flexibilitat.

    ResponElimina