dimecres, 11 de maig del 2016









Segon jobshadowing: Gymnázium Hlinská 29 (10/5/16)

Al igual que l’anterior, el Gymnázium Hlinská és un centre públic d’educació secundària per a uns 500 alumnes que volen cursar estudis universitaris. En aquest centre romanen 4 anys enlloc de 5 com és el cas del Gymnázium Bilingválne perquè no és un centre bilingüe.

Ens rep el Cap d’estudis i una professora d’anglés que fa de traductora. Passem a resumir els aspectes més destacables:

1) L’atenció a la diversitat és mínima. Tornem a trobar un centre amb alumnat homogeni ja que tots ells han optat per una educació secundària enfocada a estudis superiors i han superat la prova d’accés específica d’aquesta escola. Tanmateix ens indiquen diverses possibles actuacions davant les necessitats educatives especials:

- En cas de detectar un alumne amb serioses dificultats, sol·liciten la valoració de l’organisme oficial extern competent i aquest és derivat a una altra institució escolar.

- En cas de detectar alumnes amb dificultats tipus TDH, l’orientador escolar proposa a la junta de professors les mesures a aplicar. S’ha d’assenyalar que no existeix la figura de l’orientador com a professional dedicat a aquesta tasca de manera exclusiva. És un dels professors del centre que té una reducció horària per desenvolupar-la. Voluntàriament pot rebre formació.

- No hi ha alumnes nouvinguts però sí fills de treballadors coreans de l’empresa KIA que venen ja escolaritzats des de primària.

- Pel que fa als alumnes d’altes capacitats, alguns professors procuren donar-los feina extra. Van tindre un grup d’alumnes d’alt rendiment que formaven un grup-classe des de primària. Al curs següent, van desfer el grup per millorar les seus habilitats socials i altres aptituds.

2) Aquest centre no utilitza metodologia CLIL, ja que no és bilingüe.

3) Ús de les TIC: Tenen 20 tablets i utilitzen pissarres digitals. Destaquen unes olimpíades d’anglés on van convidar alumnes de primària i van utilitzar les tablets com a eina.

Altres observacions:

- Ens ha cridat l’atenció que el rebedor s’utilitza com a espai d’intervenció dedicat al foment del respecte al medi ambient i a la promoció d’una alimentació sana. 

 

2 comentaris:

  1. Pel que sembla, això de l'educació inclusiva no s'estila gaire a Eslovàquia. No sé si ací serien molt partidaris dels centre amb alumnat uniforme. El que té de bo és que tot és públic. Ací això s'ho està enduent la privada, és la seua jugada.
    M'agrada molt el que exposeu al bloc. MOLT BÉ!!!

    ResponElimina
  2. Poca atenció a la diversitat, cert, ja fan filtren prèviament. la idiosincràsia dels centres és molt diferent, però és molt interessant la comparació que ens mostreu

    ResponElimina