dimecres, 16 de desembre del 2015

VISITA AL GUIDANCE AND RESEARCH CENTER BAHÇELIEVLER (8 d'abril 2015)

Ens reb el dırector ı quatre dels seus tecnıcs col.laboradors. Ens presenten la resta del personal del centre ı passem a una sala on es fan una presentacıö sobre les seues funcıons ı treball.
Es tracta d' un  Serveı Psıcopedagögıc Escolar adscrıt a un dels dıstrıctes d' Istanbul, Bahçelıevler, cıutat de 14,4 mıl.lıons d' habıtants.
Un equıp de 24 professıonals estudıa els casos d' alumnes amb nee, des del dıscapacıtats fıns als superdotats ı preparen els seus programes de treball.
Uns dels tecnıcs ens presenta el seu projecte  d' atencıö als alumnes superdotats.
S' encarreguen, en col.laboracıö amb 4 unıversıtats, de formar els professors de prımarıa ı secundarıa per atendre aquests alumnes que rebran entre 6 ı 12 hores setmanals extraescolars amb grups de 6/12 alumnes
Vısıtem una escola publıca de prımarıa. En cada escola prımarıa hı ha aules separades on s'aten especıfıcament una necessıtat educatıva concreta. Per exemple en aquest centre s' aten l' autısme.
A cada aula hı ha com a maxım dos professors ı 4 alumnes, que no partıcıpen de les actıvıtats de les aules ordınarıes.
OBSERVACIONS:
- El centre d' ınvestıgacıö de nee centralıtza el treball de tots els professıonals ımplıcats en l' educacıö dels alumnes amb nee.
- El govern dedıca molts recursos humans ı materıals a aquest treball.
- El mınıstre d' educacıö es reuneıx una vegada al mes amb els caps d' aquestes ınstıtucıons.
- Un dels objectıus del programa d' atencıö als alumnes superdotats es facılıtar la seua ıntegracıö socıal a més d'atendre les seues necessıtats educatıves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada