dimarts, 15 de març del 2016

SEGON DIA A ISTAMBUL

Hola seguidors i seguidores! Seguim amb les conclusions extretes de les interessants observacions que hem realitzat.

Primer parlarem de la classe de Ciències a la qual hem  assitit. El professor no havia vingut a l'institut, però els alumnes estaven tots en classe preparant els experiments que volien mostrar-nos: un volcà amb simulació d'erupció, un globus que s'infla sol i la demostració de l'absorció utilitzant bolquers.

Destaquem la implicació de l'alumnat, que tot i no estar el professor ens ha mostrat amb molt d'entusiasme els seus projectes. Tots els materials que han utilitzat són casolans. Açò ens ha semblat una bona manera d'acostar a la seva vida quotidiana aspectes de la ciència que acostumen a ser dificultosos d'entendre en els llibres, com poden ser les reaccions químiques.




Més tard hem presenciat dues classes d'Anglès; en aquest cas, els alumnes havien preparat presentacions orals. Com a recurs TIC han utilitzat la pissarra digital amb una destressa sorprenent.A més han dramatitzat les presentacions.

Els alumnes reben 6 hores d'anglés a la setmana i són avaluats mitjançant un examen únicament de gramàtica i vocabulari, a diferència de com es treballa en el nostre centre on, a més d'això, es tenen en compte les habilitas d'expressió i comprensió oral i escrita.

Un altre aspecte per a la reflexió és el de posar a disposició de l'alumnat els recursos TIC del centre sense témer un deteriorament dels mateixos. Aquestes generacions d'alumnes són natius digitals i sovint s'expressen millor i se senten més segurs i motivats si es recolzen en les noves tecnologies.





Finalment hem observat una classe de música; el professor ha tocat la cura (instrument de corda típic turc) mentres els alumnes han cantat i ballat cançons tradicionals turques.

Hem pogut constatar que un dels objectius principals de l'educació en Turquía és la transmissió de la seva cultura i de la identitat com a poble. També en la presentació, de la qual parlàrem ahir, se'ns mostrà una representació d'una tradició molt arrelada socialment, la cerimònia de la henna. A més hem vist com en totes les aules del centre està present la figura d'Atatürk, fundador i líder de la República Turca. Entenem, per tant, que la promoció de la cultura pròpia és vista com un dels eixos vertebradors de la formació de la seva futura societat.






I això es tot per avui. Demà vos contarem més coses.







4 comentaris:

  1. Keep enjoying aprenent i comparant d'aixö es tracta el projecte...intercanvi d' experiènciesssss. Enjoyy

    ResponElimina
  2. Amb tant alumnat i pareix que estiguen molt ben organitzats.

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina